fredag 24 september 2010

You like music we can dance to

Kom på mig själv igår när jag såg The American på bio att fan vad jag älskar film! Det är det bästa som finns. Bara för några timmar inte behöva tänka på något som har med det verkliga livet att göra och bara sugas in och bortbortbort med fina kamerasvepningar, bra soundtrack och oftast fina slut. Jag bara kom på hur mycket jag tycker om ALLA filmer jag ser inom de genrer jag älskar. Även om en film är långsam och kanske inte helt superbra gjord (typ The American eller LA Gigolo/Spread) så bara tycker jag om den ändå, jag fascineras över hur bra alla är som haft sina delar i den osvosvosv. Fint. Jag önskar jag var en film.

Längtar skallen av mig till den 22e oktober när Somewhere kommer på bio. Filmens trailer (något annat jag ÄÄÄÄÄLSKAR) är fin och har underbart soundtrack och Sofia Coppola är underbar. Se trailern och ladda sedan ner den HÄR låten, demoversionen av You only live once med Strokes. Repeat. Repeat. Repeat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar