fredag 17 september 2010

Valar

Min hjärna kokar över av politik. Jag vet inte vad jag ska rösta. Ca kl 04 inatt vaknade jag och frågade peter som kom hem från jobbet vad jag skulle rösta på och det enda jag och NAR diskuterade igår under ca 3 timmar va politik. Min hjärna går på högvarv. Först visste jag vad jag skulle rösta på, sen började jag tveka och sen började jag tveka ännu mera efter debatten igår. Men på det stora hela så är det mest kul med val och jag kommer ju inte inte rösta liksom, ska bara bestämma mig och samtidigt inse att till 100% kan man inte hålla med ett parti.

Mer förvirrande är när folk i vår närhet röstar hej vilt på allt som finns, det finns folk som garanterat kommer rösta jätte-rött och andra moderatblått och inte så bra även på sd. Förvirrande och frustrerande. Om det kunde vara som förr när alla var punkare och kallade de blåa för jävla borgarsvin och trodde på anarkism.. Nä, nu börjar jag tappa tråden... Läs det HÄR av Betnér, gödh ändå.

2 kommentarer:

  1. hahah!!! vi kom ju överrens igår?

    SvaraRadera
  2. men jag har uppdaterats! fast nu är det ändå klartt...

    SvaraRadera