torsdag 16 september 2010

Help me, Obi-Wan Kenobi!

Hej kära familj!

Jag gick och förälskade mig på jobbet igår, och nu behöver jag hjälp! Inte i Berit, 65, som man kanske gärna skulle tro, utan i Nina Kinert. Dom spelade hennes nya singel "Play the World" från hennes kommande skiva Red Leader Dream (Star Wars-referens för dom som inte hängde med på den) på P3 Lab och intervjuade henne, och jag föll pladask. Det skadar ju inte att hon, förutom att sjunga svinbra, skriver bra låtar och verkar vara världens mest ödmjuka människa, är utklädd till prinsessan Leia (som jag var kär i när jag var liten) och ser ut som hon precis ramlat ner från ett rosa moln och tappat bort sina vingar (se: http://www.youtube.com/watch?v=Md1YjgEtStA&feature=related). Dröm åsido. Meeeeneeeh: problemet är bara att den inte finns någonstans?! Förutom på iTunes, men kände inte att jag var manad att gå igenom processen att registrera mitt kort och allting...
Om nån hittar den så man kan streama den, alternativt på en mer dubiös hemsida så kan ni la hojta? Den låter såhär:
Men HELA?! Goddamn.

4 kommentarer:

  1. nää nu vet jag inte hur jag ska hjälpa dig... jag googlade iaf :D det funkade dock inte... no shit sherlock.

    alla dessa i väntan-på-skivor! jag längtar efter kings of leon o i blame coco tillessempel! lifvet är hårt

    SvaraRadera
  2. JENSFLENS. Säg som de e de e Berit du vill åt!

    MEN min poäng, hon finns ju på spotify? ja fattar ingenting!

    SvaraRadera
  3. Haha ja, förlåt. Självklart är det Berit jag egentligen vill ha. Men jag tänkte, ifall hon skulle gå och kola vippa eller gå i pension så måste jag ju ha en backup-plan?
    Jag vääät hon finns där, men inte nya skivan! Och inte nya singeln heller! (Om det inte gick att urtyda ur mitt vandring-på-rosa-moln-svammel så var det alltså Play the World jag letade efter, all in vain)

    SvaraRadera
  4. AHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa. du tappa mig nånstans vid Berit tror ja. De va ont om skivan. ja önskar dig lycka till i jakten på lycka!

    SvaraRadera