måndag 1 mars 2010

Värsttrafik

jag kände att det var dags för en liten dampning på vår allas mest hatade (men som vi inte kan klara oss utan): Västtrafik.
Deras oförmåga att göra det dom ska ha verkligen stegrats senaste månaden.
1) Jag ska ta buss 151 till sahlgrenska en morgon när det var - 15 grader, bussen är 20 min sen, sen kommer den tillslut å jag skulle hinna preeeeciiis, men nä sån tur får man ju inte ha, utan då får man höra i högtalarna "bussen är så försenad så den vänder vid marklandsgatan" AV VAD?! är inte alla på bussen lika försenade?! 

2) Jag ska ta spårvagnen från sahlgrenska en eftermiddag å kommer perfekt tajma bussen på frölunda torg å jag sitter nöjd å glad å tänker på vad skönt att slippa stå där å vänta i kylan. Spårvagnen börjar närma sig Marklandsgatan å chauffören ropar ut "den spårvagnen är så försenad så den vänder vid marklandsgatan, nästa vagn kommer alldeles strax" det här är inte sant tänker jag med den några dagar tidigare incidenten med buss 151 färskt i minnet. Jag hoppar av å mkt riktigt där kommer en till spårvagn, woho jag kan fortf hinna med min buss. Hoppar på spårvagnen å direkt roppar chauffören ut "den här vagnen är så försenad, den vänder vid axel dahlströms torg" förbannad hoppar jag av, får kuta till 16 bussen ist å gå genom högsbohöjds-skogen på isgata i -10 gradig kyla i mörkret! tack västtrafik tack!

3) (den enda incidenten som är någorlunda okej, för det var dagen efter snökaoset)
Jag står vid högsbohöjd å ska ta 16 bussen som ska gå om 5 min, på realtidstavlan står det 19 min, 18 min, 17 min 10 minuter senare står det 19 min igen, sen står det 10 min, sen 5 min, sen NU, sen 17 min igen! Under den här tiden har det kommit en 16-buss som bara ställt sig typ 100 meter från hållplatsen där busschaffisen bara sitter å chillar i! Av vad?! jag fick ta 64an till marklandsgatan ist å byta där! (jag kom försent kan ju tilläggas)

4) Idag: jag ska ta spårvagnen från shalgrenska, kommer tajma bussen på frölunda torg, spårvagnen kommer i tid. Jag blir glad. Spårvagnen startar från hållplatsen, kör 50 m, bromsar in kraftigt och stannar. Chaffissen ropar ut "Vi har krockat med en lastbil å måste vänta på trafikledare innan vi kan köra vidare" 25 minuter senare sitter jag fortf där, för det gick inte att få gå av å sen börjar den köra igen. Vi närmar oss botaniska å där ropar chaffissen ut "den här vagnen är så försenad så den kommer vända vid marklandsgatan, det kommer nog en vagn snart" ETT STORT JÄVLIGT DÅLIGT SKÄMT!

okej jag känner mig som en klago-tant, men det dåliga västtrafik-skämtet har nått en sån ny dålighet att det inte ens blir roligt för att det är så dåligt!

/Snillet som har tid att fokusera på annat än plugg för typ en dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar