fredag 5 mars 2010

the coolest people at the "waterfall"

Trots dyrt internet och knappt tangentbord sa maste jag uppdatera er om en liten rolig handelse i forrgar! (kan ha varit en annan dag ocksa men det vet man inte for jag har ingen aning om dagar och datum! Darfor kallar jag allt 'i forrgar')
Jag a Danni-bror hyrde en moped for att susa omkring pa pa Koh Phagnan. Malet var ett superfint vattenfall pa andra sidan on.
Pa vagen kor det forbi en kille med dreads och hjalm som skriker "hjalm, hjalm, hjalm" What, tanker vi, skrattar och kor vidare! Lite senare, efter en detour pga mitt kartlasande, kor han och hans buddy om oss och fragar vart vi ska. Vi sager att vi ska till vattenfallet! Han: "Waterfall! Kom med, vi visar vagen!" Sagt och gjort aker vi efter dom. Efter en valdigt livsfarlig bumpy ride genom skogen hamnar vi tillslut vid... jaa, inte ett vattenfall iaf. En restaurang med en halvdod tuberkolosgubbe och en cementpool med ett litet ror det rinner vatten ifran -"vattenfallet"
Jaha tankte vi och tog oss ett dopp! Eftermiddagen spenderades istallet dar med massa svenskar, lite ol och lite gras. Sa sjukt otippat men ganska roligt!
Vi fick senare hora att alla vattenfall pa on har torkat ut pga for lite regn sa vi gjorde helt ratt i att folja med dom.
Sa kan det ga. Lita inte pa svenska killar pa mopeder med hjalm. Lita inte pa nagon. Inte ens munkar (mer om detta en annan gang)

saknar er!
Nu ska jag hem och sova, imorgon ska jag dyka!
Karlek

1 kommentar:

  1. men hallåh danniebaba måste då ha minne som en gammal hotdog? de va väl precis det här som hände när vi va där?(!) eller om de va där eller nånannanstans iofs...äh vafan allt torkar ut, lita inte på vattenfall i asien. regel no X ?

    SvaraRadera