onsdag 25 mars 2009

dear mr president

Hejsanhoppsan! Sitter för tillfället i tv-rummet bredvid en tysk kines och kollar på en intervju med Obama. Var nyss och tog en hiphop-klass på ett ställe här i närheten, andra gången detta hände. Känns genuint att dansa hiohop i NY på nåt sätt... Vem kom förresten på att laptopar ska bli stekheta när man har dom i knät så att man svettar skallen av sig?

Mitt största mission för tillfället är att pånyttfödas som 88:a. Att vara under 21 i den här stan är ju inget annat än ett stort skämt. Därför begav jag mig efter att ha hämtat upp datorn i Chinatown till en liten skabbig affär i samma stadsdel där man kan göra kopior. Gjorde två kopior av mitt pass och köpte en sax. Gick ut till en park i närheten, klippte ut lite lämpliga siffor från den ena kopian och klistrade fast på den andra med hjälp av mitt lypsyl. Orka för övrigt att de skriver födelseåret FYRA ggr på passet! omotiverat.com. Nåväl, gick tillbaka till skabbaffären och kopierade den nya varianten av mitt pass igen. resultatet var inte överdrivet lyckat tyvärr. två siffror va ok men de två andra var väääldigt tydligt ditklistrade. Därför jobbar jag just nu på plan b. Den går ut på att jg idag va på FedEx och scannade in passet + skickade till min hotmail för lite... redigering. Bajsbajs så gick det inte att öppna skiten pga att bilden va i nåt cp-format. Sååå nu laddar jag ner ett program för att kunna öppna bilden för att kunna redigeraden för att kunna skicka till min hotmail för att kunna gå till FedEx för att skriva ut den..... AHHH utläggningen är HÄR! Om inte detta funkar vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har i alla fall hört från flera tjejer här att dörrvakterna mest vill ha nåt att kolla på, det är inte skitviktigt hur det ser ut, iaf inte om man är tjej och inte ser ut som ett äckel.

Dollarn är låg förövrigt which means jag är rik! Brände 3000 i helgen på en outlet dock. $200 för datorn på det. Jajaja va ska man göra?

Ok ska ta mig i kragen och langa upp lite bilder på fejjan också.
PUSS

2 kommentarer:

  1. hahaha det är väl för väl att du inte ser ut som ett äckel då! fan vad det låter värt ovah theah, jag blir så FETT sugen på o sticka dit. men nu är det ju europa som väntar o inget annat. PEPPEN! fast den blandas med känslor av konstighet. vi åker. ÅKER. åååh massa shit som måse hinnas med innan dess! hur länge har du vart borta nu min vän? snart en månad :D half way through, hur känns det? mer än gött som fan?

    SvaraRadera
  2. Sticka hit är antaglige det enda du borde.. men det får väl vänta ett tag! Peppen, jajajajj! men jag förstår känslan, en touch av overklighet typ.. En månad på en höft för mig, si! Känns lite omotiverat att komma hem. Fast jag ser fram emot att träffa de familjemedemma som finns att tillgå!

    SvaraRadera