tisdag 29 november 2011

tisdagslista

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag var 12 år och gick i klass 6B på Dalaskolan. Jag och mina tjejklasskompisar övade inför lucia och slog våra små kloka huvuden ihop och kom på att vi skulle göra en cabaré! Det var också under den här tiden jag fick frågan ifrån Magdalena: "Patricia, hur många färger brukar du ha på dig på kläder varje dag?" Då hade jag kanske 4-5, men enligt henne fick man ha max 3.


VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag var en newbie i Oslo, jobbade på dagis och frös ihjäl.


FEM SNACKS DU GILLAR?
Allting som min mamma bakar, chocolate chip cookies, deluxe-fruktsallad, choklad och smågodis (särskilt salt och surt!)


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt (och många många andra också)
Plain White T's - Hey there Delilah
Veronica Maggio - Välkommen in
Nästan alla Majas alfabets-sånger
Nästan alla låtar ifrån Singstar svenska hits.

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR?
-Köpa en fin lägenhet med balkong och walk-in closet i Göteborg och fylla den med fin inredning och massvis med kläder. 
-Ta med mig Familjen till Barcelona över nyår och ställa till med superfest på en takterass.
-Ta med mig familjen (den andra) på långsemester till Australien.
-Hyra in en städerska, chaufför, kock, personlig tränare och andra personer som kan vara bra att ha i sin närhet.
-Beställa kanske 10 st fadderbarn och skänka pengar till allt!


FEM DÅLIGA VANOR?
-Oroar mig alldeles för mycket i onödan
-Blir allt för...illa berörd (?:)) när det inte går som jag planerat.
-Kan aldrig vänta på att nagellacket ska torka innan jag börjar göra annat så att nagellacket blir förstört. 
-Hamstrar mat. Köper ny (som jag är sugen på just precis då) istället för att använda den jag har hemma.
-Är inte så öppensinnad och förstående mot andra människor som jag önskar att jag var.


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
-Dricka rödvin och prata om liiiiifvet. 
-Resa
-Dyka
-Äta superdeluxe frukost på söndagar.
-Läsa & skriva


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
-Lady Gagas köttklänning
-Teeny weeny string bikini
-Röd lackklänning
-Tajta polotröjor (för då får jag klaostrofobi-jag-kan-inte-andas-panik)
-Tunga kängor med stålhätta och nitar och sånt tjafs.




(Jag lånade listan från niotillfem, men hon lånade den ifrån någon annan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar