torsdag 17 mars 2011

så det så.

Kände mig ack så hurtig när jag var på gymmet vid 7 i morse. Sats Core Puls - Högintensivt pass med en vinglig oval stepbräda som man ska springa, tvista och hoppa på. Men det blir inte så kul som man tänkt när:

1. Man är livrädd att bryta fötterna och balanssinnet är långt ifrån på topp vid gryningen.

2. En supermegahurtig spagettikvinna i flätor står snett bakom en och gör 10 gånger fler och svårare övningar än man måste med det bredaste av leenden i ansiktet samtidigt som hon bondar sönder med instruktören...

3. ...som är jävligt aggressiv och skriker som om hon är arg på riktigt (Jag ser framför mig ett olyckligt äktenskap med en smällfet arbets-och hopplös man, två konstant skrikande barn som gett henne en veckas sömnlösa nätter, en hund med skabb, grov pms, samt en bil och kaffekokare som inte fungerar. Stackarn..) Knallröd i ansiktet skriker hon på en att ha "högre knän" och man ber till gud att fötterna ska sitta kvar och springer så gott man kan.

4. Passet i princip bara består av utfall och knäböj till oinspirerande musik, bl.a. en medeltidslåt vilket i alla fall pasar flätbruden rätt bra. Och instruktören med för den delen som ser lite ut som en viking när hon är sådär röd i ansiktet...


Nåväl, jag gick i alla fall därifrån svettig och kalorifattig men nu är det slut med morgon-core puls för ett bra tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar