söndag 17 oktober 2010

one of those (sun)days

Det spelar ju ingen roll om man festat dagen innan eller inte! Söndagarna blir minst lika sega och jobbiga ändå.

Oslo går bra.

Jobb: Har tagit en promenad med Adecco-släkting och förhoppningsvis får jag jobba måndag eller tisdag! Dagisvikarie; en bra start tills jag hittar nåt bättre. Norska barn, hm. Jag tog precis en snabbutbildning på internet så det blir nog inga probleeeem.

Lägenheten: Stökig! Vi är i desperat behov av dammsugarpåsar.. de kommer på posten på tisdag! Fortfarande inga sovrum -bittert. Men det "ska" vara klart nästa vecka. "Skulle" vara klart fjärde oktober..

Helgen: Vi hade finmiddag med vegetarisk lasagne delicioso och inflyttningsfest på fredagen! Lyckades gå ut utan att ruinera oss och dansade till lite för mycket svensk musik. Kult ändå!
Lördagen var en virrig bakisdag då vi träffade trevliga och otrevliga människor på Aker brygga, hade filmmarathon och åt godis!
Idag har jag följt Danni till bussen, fascinerats över hur dött å stängt allting är här på söndagar och promenerat (med omväg) hem från stan. Chillar i soffan, tittat på Lotta på norska och första säsongen av Allie McBeal, äter russin och undviker körkortsteorin..

Annars.. det är superkallt men höstmysigt och soligt ute, jag ska betala 470 nok /mån för ett SATS-kort (15% adecco-rabatt inräknad), jag har en säng och förstår fortfarande alldeles för lite norska.

1 kommentar:

  1. åh Allie McBeal, nostalgi!!
    men det låter inte så dumt där uppe i norr hörre du! å dagisbarn på norska måste ju vara det gladaste som finns :)

    SvaraRadera