måndag 6 september 2010

Detox

Jag har fått en fix-idé och ska detoxa mig själv i 6,5 dagar.
Hittade en enkel detoxkur i Glamour och tänkte att det är väl lika bra att prova! (Skulle egentligen vara i 7 dagar men lördag kväll får bli ett undantag)

Detox: involving a change in consumption habits in an attempt to remove toxins from the body.
-Ät bra och må bra och ta bort att gifter ur kroppen, typ. Bli av med ont huvud, nacke/rygg, gödh för hår, naglar, hud, mage... få energi etc!

Ät: råa grönsaker, gröna grönsaker, bulgur, råris, bär, dinkelgröt, ångkokt fisk, grapefrukt, lite ägg, linser&böner, grönt te, massa vatten, varmt ingefärsvatten, detoxpulver...

Ät inte: rött kött (svårt..), vitt mjöl, komjölk, potatis, pasta, hel-&-halvfabrikat, alkohol, cigaretter, värktabletter...

Samt: träna minst 30 min varje dag, stressa inte, passa på att organisera upp ditt liv å fundera på vettiga saker etc etc.

Jajaja det kan gå?

DAG 1 (Söndag): Jobb 7-15, bra start... Uttråkad och bakis=äta som tidsfördriv.
Åt: fiberhavregrynsgröt med hallon&blåbär, linfrö och havremjölk, spenatsoppa med ägg, grillad paprika, champinjon, squash & lök, couscous med ingefära och tomat, färsk broccoli.
Utvärdering: bakisdimman och tröttheten gjorde att jag bara cyklade fram och tillbaka från jobbet som träning eheh, man vill spy av detoxpulvergeggan, massa sömn!

Daglig update kommer. Jag kräver pepp från er! Det här blir rrrroligt!


2 kommentarer:

  1. vad som blir ännu roligare är att se hur du kommer klara en fylla på lördag med bara gegga i magen höhö! LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  2. hahah jaa tanken har slagit mig med. Det får nog bli en lite bastantare middag innan det.. Typ råris, grönsaker och tonfisk! Då blir jag fit for fight

    SvaraRadera