söndag 8 augusti 2010

RIP körv

Fredag: Göttaste ändå. Middag på Pasta Haus med mor, sen chillidill på peters jobb o fixade o målade o grejer.
Lördag: Ännu göttare, lyckades tajma in vädret skallen så började dagen med lite stammisshopping på myrorna, fotokompaniet, gårda textil & vidare mot emmaus & grandpa, blev streetstylfotade och det gamla vanliga. haha skoja. Lunch på matteus innergård, sen började det ÖSregna ala sommarregn då gick vi på :and there was light-utställningen, intressant & nu har jag gjort vad jag kan för att dom inte ska gå i konkurs. Sen åkte vi hem till peter & skulle lasta bilen & står & snackar i vardagsrummet & helt plötsligt börjar något rinna typ som att en duschslang får ett frispel & rinner lite sen slutar, men det här slutar inte. Går in i sovrummet & ser hur mer eller mindre forsar vatten ner genom taket. Hämtar en spann. Kommer vatten på fler ställen. Springer upp till grannarna, men det är inte därifrån utan på nått sätt har en stupränna lossat på utsidan --> vattnet rinner in under väggen till innertaket & vidare ner genom taket. Succé. Evakuerar rummet & sätter upp kastruller & skålar på golvet, det har slutat regna & så också slutat regna in. Åker till Andy & grillar & dricker rosé. Rikki däckar på kökssoffan. Vi åker hem.
Söndag, idag: Äter brakfrukost. Läser mail. Hyperventilerar. Ska tydligen på intervju. Måste plugga på mig själv, få självförtroende & hitta bra svar på vad jag gör om tysen år & varför jag ska få jobbet. Måste få ledigt från jobbet. För att skaffa nytt. Logik. Nervös. Svamlar.
Haha just dää! Kom på att jag, Andy & Robin igår bestämde oss för att börja tippa. Spela på stryktipset eller hestar eller vad man nu gör. Robin drog fan in 42 papp för ett tag sen så vi blev pepp. Ska bli rik.

Fan bygger bara på det här inlägget mer och mer. Men hoppas ni vill umgås med mig nästa lördag för då vill jag gå på nef! wohoho vi har slutat 9an.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar