lördag 26 juni 2010

Lite hipp som happ

Om jag inte överlever dagen så vill jag bara tacka för en underbar Midsommar igår.

Vi visste ju inte riktigt vad som skulle bli av gårdagen med dess illa planering, maybe-attendings, jobb på olika håll och (som alltid) osäkra väder. Så här i efterhand; det fanns ingenting att oroa sig för! En handfull kära vänner och lite rosé så löser sig allt!

Eftermiddagen spenderades i en solig ring i Azaleadalen. Lite grillad kyckling hit, lite smultronvin dit, lite gödhmusik här, lite ray bans där! Gosigt var det med undantag för de oklara männen med bara sladdriga överkroppar, oräkneliga tribaltatueringar, sämsta musiksmaken med show off-anläggning och fulast dans-movesen! Vi stirrade hämningslöst och skrattade i alla fall!

Lagom tills att det började bli kallt plockade TaxiOlle sedan upp oss och det bar hem till henne. Grillen tändes, potatisen putsades, sallad & grillmat förberedes och allting provsmakades! Till alldeles för klyschig Svensk Sommar-musik avnjöts sedan denna delicious måltid med ca 3 kg för mycket potatis! Efter en halvtimmas, väldigt välbehövlig, matkoma-powernap i en hög på soffan hittade vi ny pepp och vinet började fyllas på om och om igen. Det var då ett fantastiskt rosé vi hittat, som konstigt nog bara blev godare och godare. Den klassiska Vem-leken drog igång och det dröjde inte länge förrän männen var med på noterna!
Så fortsatte kvällen blandat med politikprat på altanen och jordgubbar med glass och choklad medan salongsberusningen blev allt mer närvarande. Vid tvåtiden tog det stopp och vi däckade en efter en i vardagsrummet medan solen gick upp utanför och fåglarna kvittrade.


Det ni!

Efter 3,5 timmars sömn tog jag och min träningsvärksplågade kropp och mitt Stenabåts-tunga huvud en långsam promenad mot jobbet. Nu sitter jag här sen 3 timmar tillbaka,nedsjunken i min skrivbordsstol. Illamåendet är påtagligt och de enstaka samtal som kommer in svaras med darriga händer och en omisskännelig bakishes röst.
Men jag ångrar ingenting för det!


Arvid, Danni, Emma, Frittan, Jens, Jöran, Len, Olle, Peter, Victor, tack för igår!
Midsommar 2010, lite hipp som happ, blev nästan perfekt. Det enda som saknades var ytterligare några nära & kära och midsommarkransarna.
Låt oss helt enkelt fira midsommar oftare!

3 kommentarer: