tisdag 2 mars 2010

??????

muäää. seriöööööööööst. ÅREHUNDRADETS jobbigaste natt. tror jag sov mellan halv 6 och nio imorse annars vet jag inte om jag har sovit eller inte.

Började känna mig lite konstig runt lunch igår, men ignorerade det. Sen åkte jag hem och va där hela kvällen, såg på Bond och kände att mitt öra började låta mer och mer. Jag har under den här helgen seriöst funderat på om jag fått tinnitus....Liksom på riktigt, RIP mitt öra.
För när jag skulle lägga mig vid 12 inatt så susade det skallen. Låg ett tag och lyssnade på det (braa) sen runt 1 gick jag i panik in till mor och far och panikade och grät av rädsla för att allt skulle spräcka och göra ont och förlora hörseln. dom övertygade mig om att de va ingen fara du är säkert bara på väg att bli sjuk typ... så sen sov jag väl inget utan bara gled ut och in i sömnen och lyssnade på något som inte var tystnad.

somnade halv 6 imorse och sov till 9, nu mår jag konstigt men tinnitusen är lugnare. den senaste veckan hare liksom vart värre på kvällen. kan det vara så? jag är ju inte förvånad.

i panik och med svammel/ er broder fritz

6 kommentarer:

  1. stackare där!
    som den läkarexpert jag är skulle jag ställa nåra diagnoser:
    1) tinnitus (kanske tillfällig)
    2) öroninflammation (då blir det värre på kvällen)
    3) Något helt annat, för jag har ingen aning. än så länge vet jag bara vad delarna i örat heter på latin ;) till stor nytta antagligen

    jag skulle nog dra till vårdcentralen å kolla om det är inflammation, om det liksom gör ont i örat också?
    hahaha
    jag ska inte göra det här till nån vana tror jag eller jag kanske ska starta en "jag-sätter-diagnos-på-dig blogg"

    men jag lider med dig, krya på dig!

    SvaraRadera
  2. hahhaha fan va nice olle, du har blivit så användbar! för övrigt dina västtragikhistorier va det sjukaste på länge! jäääla oflyt liksom!

    å frittz, jösses det låter inte gödh? gör som brorsan säger!

    SvaraRadera
  3. haha men sånt här är kul!! nej det som oroar är att det inte gör ett skvatt ont! liksom de "borde" väl göra det? haha...men förhoppningsvis bara tillfälligt sustinnitus...ehe. jobbigt att va sjuk när man vill till die schule imorgon o få reda på om man klarat tentan eller inte. rackans problem, med extra dålig timing!
    danke jag ska krya skallen!

    SvaraRadera
  4. hahaha tack, skönt att jag äntligen kommer till nån nytta ;)
    asså öroninflammation lär göra mer ont, typ tryck skallen av allt om jag minns mina egna erfarenheter rätt...
    men sjukt jobbigt med tinnitus, där har jag ju också mina egna erfarenheter...
    sen tar dock mina egna sjukdomshistorier slut ganska så snabbt, så har ni nån sjukdom så satsa på knä ur led, öroninflammation, tinnitus eller hmm that´s it...sen får det bli inom tandläkaryrket, där kan jag nog ge er svar på de flesta åkommor, å tips på vilka avdelningar på odontologen som är trevligast ;D

    SvaraRadera
  5. WHAAAT?! kan öroninflammation bli värre på kvällen? De typ e de ja har då, trycker o gör ont o grejer runt o i öronen a la ja har snor i helt huvvet men ja har gått o trott att de kan inte va nån inlflammation när de inte sitter i o e så illa hela tiden. Skriver du ut mediciner oxå?

    gödhfar

    SvaraRadera
  6. hahahh ja när börjar du skriva ut mediciner? fyfasen va bekvämt.

    SvaraRadera