måndag 18 januari 2010

De va la rålitt detta då

Ja, det har gått typ 5 timmar sen ja satt på introduktionsgrejen för konstvetenskapen och dom började snacka om vad vi skulle lära oss typ, och jag tänker "fan va gött" för det verkar faktiskt vara sköj (så sköj som att plugga nu kan bli då) men sen börjar dom snacka kurslitteratur och jag hinner tänka "fan va jobbigt men ehehe de löser väl sig som allt annat".
Men NU så börjar jag fan bli IRRRITERAD. för att underdriva. Jag har ingen aning om vad jag ska göra! Jag har beställt en bok på bokus men den hinner jag inte få innan onsdag (om inte gudarna typ...finns?) då vi ska ha läst lite ur den så egentligen är jag bara 60% screwed, eller inte screwed men man hade ju velat börja på plus sas.
Den andra boken vi ska ha tills på onsdag typ...finns inte? fah real. can't find it *nystudent*. bara i andra upplagor men gött att få en fel bok för sent och blablabla. dock ska vi använda dom ganska så mkt i kursen verkar det som...ORKA.
AAAAAh. HJÄLP. Och slynorna på akademibokhandeln har ju lagt ner hela butiken på vasag som va den enda som hade kurslitteatur. FUCK THEM.

funderar på att stappla iväg till biblioteket men 1) jag vet typ inte vart det ligger (eller ok det vet jag väl men det är långt bort och kallt, och man är förvirrad på sånna ställen) 2) jag har inget lånekort, vem är lånekort? och 3) jag vill inte va med längre.

Kan nån inte bara komma med ett paket till mig med all kurslitt?! SNEL JÄVLA HEST? skulle lätt punga ut typ 5000 kr för det. lätt. *desperat* *har gett upp*

KOM OCH HJÄLP MIG. HÅLL MIG I HANDEN.

ps. hahaha för övrigt, att blogga lär ju bli 2010 års försvarsmekanism. Man har gett upp och känner att allt suger då bloggar man. Det blir inte bättre i praktiken men det är gött att vara arg.

2 kommentarer:

  1. Av erfarenhet så brukar man behövt ha köpt/läst den till första gången. Det är klart att det är bra att ligga på plus, men med tanke på hur många böcker jag skippat att läsa helt så är du nog inte så screwed alls. Du har ju iaf beställt den.
    På biblioteket kan du fixa ett nytt kort superenkelt!

    SvaraRadera
  2. bästaste julia. jag har beställt en av två och med lite insiders på posten ska vi se om jag kan hämta den typ en timma innan jag börjar och då kan jag hetsläsa typ en del av det...men antagligen kommer inte det hända.. :( och den andra finns typ inte. bara i andra upplagor o den kommer jag ändå få för sent...
    ska till bibblan idag iaf, har beställt kort o de lär ju inte hjälpa mig ändå...AAAh

    SvaraRadera