tisdag 26 januari 2010

proslambanomenos

Skämt åsido. Jag har varit duttig i flera timmar och läst typ 1 786 467 sidor på engelska om en snubbe som dillar om arkitektur för typ 2000 år sedan *akuellt.nu*. Jag kan allt om att typ bygga murar och torn och anlägga städer/flytta städer pga att dom är ohälsosamma (fah real) . Alltid bra att kunna.
Men nu har det gått för långt. Han spårar ur totalt, jag förstår inte orden så jag översätter i google translate men inte FAN blire enklare där.

I varje klass finns arton anteckningar, kallas på grekiska φθὁλλοι, varav åtta i samtliga tre klasser är konstant och fast, medan de övriga tio, som inte är inställda på samma tonhöjd, är variabel. De fasta anteckningar är sådana som är placerade mellan den rörliga, fyll enhetligheten i Tetrakord, och förbli oförändrad i deras gränser beroende på de olika klasserna. Namn proslambanomenos är, hypate hypaton, hypate Meson, mese, synhemmenon Nete, paramese, diezeugmenon Nete, Nete hyperbolaeon. Lös anteckningar är de som arrangeras i Tetrakord mellan den fasta, förändring från plats till plats beroende på de olika klasserna. De kallas parhypate hypaton, lichanos hypaton, parhypate meson, lichanos meson, uttjatat synhemmenon, paranete synhemmenon, uttjatat diezeugmenon, paranete diezeugmenon, uttjatat hyperbolaeon, paranete hyperbolaeon.

JAHAAAAAA. Nu fattar jag. Alltså....VA?!
Det ska handla om att bygga teatrar (känns lika aktuellt som allt annat) och dom har under några sidor snackat om röster & nu tror jag dom snackar om musik? VAFAN. Och jag ska väl ändå kunna musik någorlunda bra liksom.

Sen har jag bara ätit chips & druckit hallonsaft för det är det enda som finns inom en armlängsavstånd. Hinner/orkar inte gå till köket.
Men nä nu ska jag verkligen fortsätta. A mans gotta do whatta mans gotta do.
Ska fan unna mig att gå ner till myrorna sen tror jag. Kanske iofs borde duscha?

OVER & OUT.

(och här dampar blogger mer & fastar som gigantisk text. grrreat sucsess)

1 kommentar:

  1. åh herregud HAHAH plugga ekonomi istället, våra böcker fattar man iaf :D

    SvaraRadera