måndag 10 augusti 2009

..och vi hade läget under kontroll.

Om ni så bara hade hälften så kul i lördags som jag å julia så är jag ändå helnöjd. Enligt mig så gick allting supergalant och blev väldigt lyckat! Hela dagen spenderade Julia och jag med att baka, fixa å dona!

Allt gick bra förutom en smärre katastrof med kletig focaccia som limmade sig fast i bänken och en bit träslev som råkade blandas ihop med degen (eheheh)

Allting ordnade sig i slutändan och vid 6-tiden stod vi iordninggjorda med nästan färdiglagad mat och välkomnade våra första gäster.
Vi åt en mycket god (om jag får säg
a det själv) middag med färskpotatis, vattenmelonsallad, kyckling, focaccia och tzatziki i kvällssolen.

Runt 9 droppade de andra in en efter en och vi bjöd på tårta och rosa bål! Resten av kvällen hade vi kramkalas, lekte med heliumballonger, dansade skallen av oss, åt å drack å hade en wonderful time!

Efter att alla förutom Linnea å Kim (städhjälp fo sho) dratt hem (lite väl tidigt för nattbad tycker jag!) så städade vi iordning allting förutom marshall-stearinet på alla plattorna (GUSTAV!!)
Vid 4 kurade jag å Julia ihop oss under täckena och däckade snabbare än nånsin med världens leende på läpparna.


Tack till alla som var där, wouldnt have been the same without you (ganska ensamt isåfall om man tänker efter..) Tack för all alkohol (vem vill supa oss under bordet?!), blommor, glas, glass, ett halvt äpple, den än så länge hemliga presenten, cykelkorg :D, och NARL-filmen!
Det här får vi göra om!
/Sladdis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar