torsdag 13 augusti 2009

Ernst ändå

Han må vara aningens uttjatad men det här är faktiskt roligt...

Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?

Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

Det blir som ett vattenfall av ek.


Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.

Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.

Hela femtiotalet är för mig nåt slags virrvarr.
Jag hoppas det uppstår en viss förvirring, det vore skönt

Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.

Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

/Sladdis (som precis har börjat sitt 14-timmars jobbpass. Men det är lugnt än så länge!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar