söndag 29 mars 2009

sådärja!

Jaha då har man prövat sina vingar i new yorks nattliv. Det gick ju bra. Vi kan ju börja med det mindre bra slutet: lite för full & var tvungen att hoppa ur limousinen (!!) pga illamående. Detta till följd av att en ukranier aldrig kan hantera gratis alkohol.

Började på nån slags rockbar med sydafrikanskan. Folket där va riktigt najs, potential liksom! Sydafrikanskan var inte lika impad, "alla här dricker billig öl". Oh, vad brukar du dricka?! En enkel man kände sig självklart som hemma. Vid tolvtiden kom en svensk + en amerikansk tjej som bor på samma residens som oss och joinade. Eller snarare drog ut oss därifrån och in i en taxi. Tjohopp så var vi framme i det riktiga partyområdet som heter "meatpacking district". Hahahh sjukt kul när man tänker på kötttmarknad, men det kommer ifrån att det låg en massa slakterier och sånt där förr. Efter lite överläggning gick vi in på ett ställe som heter "buddha bar". Gansa schtekigt place visade det sig. Andra svenska tjejen hade vart där kvällen innan och ägaren till stället hade börjat snacka med henne för att hon var sjukt lik hans ex. Så är vi gick in och hon hälsade på honom hade vi helt plötsligt ett bord. Tack. Köpte drinkar, snackde med en tjej som satt bredvid mig som tydligen var stylist/personal shopper. När hon och hennes kompis gick sa hon "ni borde be killarna vid bordet bredvid att sitta här istället, så kan dom köpa drinkar åt er" (dom va typen som langade sin egen vodkaflaska i en ishink). Jag ba "you´re smart" och hon "yeah, I´ve been around here for a while".. hon va typ 30 lr nåt skulle jag gissa. Så sagt och gjort och hennes plan funkad alldeles utmärkt. Killarna var från London och här över helgen.. Finans-snubbar typ och också 30 på en höft. låt gå. Inga pervoskabb dock. Han som jag snackade med påpekade att det skulle kännas peddo-aktigt att ragga på mig, hahah. Sen kanske han gjorde det ändå, whatever. Vi dansade vals, sköj!

Sen var planen efterfest på deras hotell vilket antagligen hade vart värt om inte mitt illamående satte stopp för mitt livs första limousinfärd halvvägs dit. Shame. Kändes halvpinsamt minst sagt. enkelman enkel man.

Kul kväll fast kanske inte riktigt mitt sätt att gå ut egentligen, skabbiga ställen har ju också sin charm..

Funderar på att dra till nån slags second hand-grej i brooklyn idag, den som lever får se. Ska nog köpa en bok också.

Förresten vad ska jag göra:
1. ekonomprogrammet alá vanligt?
2. ekonomprogrammet alá tyska?
BESLUTSÅNGEST!

PUSS!
Jöran

1 kommentar:

  1. Familjen Godh i Oz30 mars 2009 kl. 04:31

    HAHAHAHHAHA vi hade hoglasning & alla garva!~ :D av vad schtekigheten??? FOrtsatt sa, limo are enda ratta som jag brukar saga (bortsett fran bettan!)

    For ovrigt tycker vi latt ekonomprogrammet ala vanligt! Olle halsar att det tydligen ar sieg heil pa tyska & att man maste ha typ alla ratt pa proven & grejer...(iofs spanska men anda) jaja du losere! KARLEK!

    SvaraRadera