fredag 6 februari 2009

Sladdis funderar

Pros & Cons här i livet...

Scenario 1: Att vägra tända i trappuppgången när det är mörkt.
Fördel: Man är snäll mot miljön och räddar världen.
Nackdel: Jag kommer springa in i rullatorn på andra våningen en vacker dag.
Scenario 2: Att använda en "slicer-maskin" (t.ex. för att få perfekta rotfruktsskivor)
Fördel: Det går supersnabbt och smidigt
Nackdel: Om man inte använder säkerhets-plast-saken kan det sluta med ett jättedjupt sår i tummen som vägrar sluta blöda.
Scenario 3: Att sova djupt och bra
Fördel: Man somnar supersnabbt och vaknar inte av töntiga ljud, ljus, eller liknande.
Nackdel: Man vaknar inte ens av 3 mobil-alarm och en väckarklocka...
Scenario 4: Te tidigt på morgonen
Fördel: Det är gott och man blir glad och man vaknar litegranna
Nackdel: Om man inte har ätit eller teet kommer ner i magen innan maten så man blir alldeles yr, illamående, och konstig :S
Scenario 5: Man jobbar dubbla jobb
Fördel: Money money money
Nackdel: Man har inget liv, och det slutar med att jobben krockar och man inte vågar erkänna det för sina chefer och går runt och oroar sig sönder och samman över hur man ska lösa detta.Har ni några vettiga tips så hör av er snarast.

/Sladdis

P.S. Inatt drömde jag att jag var vän med en tigerbjörn som kunde prata och tipsade mig om hur jag kunde bli en snyggare detektiv.

1 kommentar:

  1. hahahhaha nåå, sladdis! livet är inte så lätt alltid! har du cuttat dej i tummen på riktigt? det låter grose ! :S

    SvaraRadera