fredag 13 februari 2009

SanktAnton


Kära Familjen,
Oss Bröder
och Fäder emellan kan jag säga att jag har gjort ett konstaterande
- St. Anton är en plats för oss av det ukrainska släktet ingen tvekan om det.
Tro mig partynivån
är hög, även om det finns ja si så där fyra uteställen att välja mellan. Inte gråter vi för det, man kan i princip gå ut vilken dag som helst söndag som onsdag, alltid ett värt räjv. Men sen beror det lite på vad man är här för, vissa har åkt skidor 5 dagar på hela säsongen för att dom har varit bakis resten, det är dom vi kallar spritbummare. Det finns tro det eller ej bummare som är här och inte ens har ett liftkort, den är fin. Vad gick fel?!
För övrigt hade ni dött av allt snyggt här nere, en del (ganska många) har så najs klädstil att jag mer eller mindre blir ledsen i själen. En kille här nere, Karl heter han, varje gång jag ser honom blir jag helt apatisk och måste springa och gömma mig haha! Han är inte ens snygg enligt dom flesta men hans kläder, prisa hans sinne för mode.

För att ha råd med mitt boe
nde så får man slicka röv för chefer och diverse medarbetare, inte okej. Bara en sådan sak som att jag gör typ 3 personers arbete medan dom sitter och dricker kaffe. Och va får man för det, hela 6.60 euro timmen. Inte alls slavarbete eller så. Men en bonus efter jobbet är ju att vi äter lunch med familjen. Första dagen efter jobbet var en fin dag, mycket fin. Jag kanske ska berätta att här nere består deras lunch av en varm soppa av olika slag som följs av en varmrätt och sallad. Åter till den första dagen. Stekarsonen sitter och väntar på maten och är hur hungrig som helst. Soppan ställs fram på bordet och jag tycker det ser ut som någon grönsakssoppa typ, jag blir serverad inte bara en slev utan tre så hela tallriken är full. Jag ser då några suspekta mörka saker i soppan och tänker att det förmodligen är någon GOD grönsak, men där fick jag allt, jag slevar in första skeden med soppa (och de suspekta mörka sakerna följer med) då jag inser ganska snabbt att det inte är några grönsaker utan våra trevliga trädgårdskompisar, sniglarna. Eftersom jag inte kan med att lämna soppa så sitter jag verkligen och trycker i mig soppan och kämpar med att inte spy upp den. När jag äntligen har fått i mig all soppa är jag så nära på att spy upp allt att jag måste fly där ifrån i hopp om att undvika en pinsam situation. Jag måste alltså låtsas vara mätt efter soppan och avstå varmrätten för att springa hem och spy. Min chef försöker dock tvinga mig att stanna kvar för hon kunde ju inte förstå att jag redan var mätt. Jag försöker på min tyska förklara att jag inte brukar äta så mycket till lunch. Ehe.. och dagarna efter har jag inte alls tryckt i mig hur mycket lunch som helst( för gratis är ju gott). Jag tror att Frau Mössmer min chef tycker att jag är lite konstig men hellre det än att lägga en fin spya på bordet med alla familjemedlemmar runt.

Skidåkningen här är hur gödh som helst, va skönt det var att få skriva GÖDH. Ingen här nere använde ju tyvärr detta väldigt fina ord. Jag h
ar ändå lyckats sprida lite ukrainsk anda här nere och då medför det ju vårat vokabulär. Dom lär sig snabbt vare sig dom vill eller inte. Det smittar.

Ebba, Fanny och Hanna är dom enda tjejerna i hela st anton som har feta google-brännan. Folk skrattar inte alls åt oss. Men som sagt vi måste ju skilja oss från mängden och de andra tjejerna som har blont långt långt hår, fem lager med foundation och köper alla sina kläder i XL (?)

Slutligen måste jag berätta om de fina utnämningar som finns här nere. Den finaste är ändå "st antons sämsta ligg" Det värsta är nog att rykten sprider sig så fort här i byn så alla vet om det och Fanny och jag har bestämt att döda den personen som har startat ryktet. Det är faktiskt synd om henne enligt oss. Men det är det tydligen bara vi som tycker. Mentaliteten här nere är inte som hemma i Götet direkt, tyvärr.

Det känns tryggt att kära Sportfar är i samma land och kan hålla lite distans-koll på mig som den äkta far han är.

Frittan, Dagny, Greger och Julia jag hoppas att ni har det fett najs där långtbortivärlden.

Len, Pehå, Becka, Olle och Janos håll ställningarna där hemma ett tag till.

Saknar er / er trogne Stekarson






3 kommentarer:

  1. åhhhh va gödh att få en uppdatering från dig schrtekarn! :D far kan äntligen känna sig lite lugnare.. skönt att du kämpar för att sprida lite ukrainitet där nere, din lön verkar ju iaf gå på de ukrainska spåret och inget annat! hahahah snigelsoppa kan ju vara det vidrigaste jag nånsin har hört om! AV VAD???

    fem lager foundation är ju fuktionellt när m åker skidor har jag hört.. nååväl vad ska man göra?
    püss

    SvaraRadera
  2. hahahahah det var en redig uppdatering hani, precis vad jag behövde! han karl kan du ju skicka hem till göteborg fast ja kom på att det hade blivit ensamt för honom då ingen kommer va hemma inom en snar framtid.. det är så sjukt, fatta vad alla kommer sakna familjen när INGEN är hemma!

    jag känner att ingen kommentar säger ungefär lika mycket som FYFAN VA SÖNDERSKABBIGT om den där snigelsoppan...

    annars låter det som ni sköter er exemplariskt där nere! mer ukranitet åt folket! fortsätt festa skallen av er och åk skidor som om ni vore födda i pjäxorna. make me proud. (L)(L)(L)

    SvaraRadera
  3. åååh lite (lite?) efterlängtad update från schtekarsonen!! :D hahaha asså du orsakade ett stort garv från min sida med snigelstoryn. asså VADFAAAN?!?!?!?!? största mängden cred till dig som ens kunda ha den 1 meter ifrån dig! jag svimmade nästan vid tanken.

    och hani, ja hoppas den ukrainske hormannen inte har gjort nåt dumt mot dig... stay fuckin away!! PUSS!

    SvaraRadera