måndag 5 mars 2012

konsumtionshysteri, no more?

Oj, jag har gjort något heltokigt! Jag fick lite smått panik på hur galet mycket man köper och hur galet mycket onödigheter man lägger pengar på. Så nu har jag tillsammans med Ellen skrivit under ett köpstoppskontrakt. 

"Här med lovar jag dyrast och heligast att inte köpa någon form av kläder, skor, skönhetsprodukter eller accessoarer under mars 2012.
Köpstoppet upphör 1/4-12"

Bryter man kontrakten är man skyldig den andra en frukost på the Nighthawk Diner i Oslo, klarar vi det bägge två firas det med frukost!

Igår beställde jag en sista rosa klänning och strumpor ifrån H&M, idag börjar utmaningen.

update: det har nu utökats till "allt utom mat och sociala grejer" så inte heller inredning, tidningar, böcker, (å vad mer kan det vara?) är tillåtet.

3 kommentarer:

  1. Fest & alkohol? Är det sociala greje? Kan man ju spendera en förmögenhet på... Shoppa = socialt :D

    SvaraRadera
  2. Ja e typ med utan o vilja! /pank

    SvaraRadera
  3. Fest å alkohol är tillåtet, man måste ju få dränka sina sorger på nåt sätt!
    Hahah shopping är sjukt socialt om man tänker efter. Let's not.

    Far, görä!

    SvaraRadera