onsdag 31 augusti 2011

*känner pressen från slappis*

Halloj la familia!
Nu är jag anländ i det nya landet, kanada! Sitter vid mitt skrivbord som står prydligt bredvid min garderob och mittemot min säng och där var det slut på möbler. 10 gemytliga kvadrat. Nåväl någon har iaf städat och det såg precis ut som på bilden så inte mycket att klaga på!

Igår lyckades vi hamna i business class på våran långa flygtur och fick alltså sitta i rymdfakostliknande stolar som man nästan kunde fälla ner till ett liggande läge och fick följande mat serverad:
* Salta nötter
* förrätt med soppa, pilgrimsmussla och jätteräka + bröd
* stor sallad
* oxfilé (nåt liknande iaf!)+ ungsbakad potatis
* En kula glass men jordgubbs och chokladsås
* En chokladkaka
* En sallad med rökt lax (+fruktsallad bredvid)

Mycket trevligt!! Ska alltid åka första klass från och med nu.

En av flygvärdinnorna som frågade oss vad vi ville ha att dricka rabblade upp lite olika alternativ som cola, juice med mera och sen "vin, fast det är kanske inte aktuellt för er" och vi ba nej för klockan va typ halv tolv och man va allmänt inte pepp på det. Senare kom hon tillbaka och berättade att hon hade frågat nån annan i personalen vart föräldrarna var till de två ensamma barnen som satt på rad XX. HHAHAHHAH!! Tack!! Hur gammal ser man ut när man räknas som barn?? Måste ju minst vara under 14. Vet ej hur jag ska tackla beskedet att jag ej ser könsmogen ut.

Anyways, När vi kommit fram och fått våra rum chillade vi runt lite på området, käkade middag å sen va det änna goodnight! Hann med ett besök på den gemensamma toan innan dess. På vägen tillbaka attackerades jag att et gäng töntar som skrek "FOREIGNEEEER" i extas. Jag, ba ja? Å dom HEJHEJ vi är typ husledare (eller nåt sånt) i det här huset och vi har teambuildning nu. Sen tvingade dom mig att ta ett antagligen fruktansvärt kort med ett gosedjur. Nåväl längtar tills det flyttar in mer folk här. Just nu verkar de 294 platserna i mitt hus vara tomma förutom mig och dessa 10 galningar.

Nu ska det frullas i våran gigantiska bamba!
PUSSHAAJ!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA åh vad fint du verkar ha det. Du borde bli krönikör kära Jöran. Att du lyckas få in ord som könsmogen och bamba i ett inlägg om dina första dagar i kanada är beundransvärt! :D puss!

    SvaraRadera
  2. hahha åh tack fritte! :D pouss!

    SvaraRadera