söndag 29 maj 2011

Tacka vetja bilresor!

Nu när jag helt plötsligt upptäckt hur mkt tid jag har över när jag inte har nån skola så kan jag ju passa på att dela med mig av gårdagens 90-bussresa. Det är ju som vi alla vet en sann fest att åka upp för grey mountain, men höll denna gång på att utveckla nån psykisk störning och hoppa av i farten. Framför mig satt en pojke/man som luktade alldeles för mkt hår, till råga på allt pillade han konstant i håret å jag freakade ut över om det skulle ramla ner nåt mjäll eller hårstrå på mig, äääckligt! Men denna lukt va så kvämjelig (är det ett ord eller hittade jag på?) och var i min näsa konstant. Dessutom satt det nån precis bakom mig som var tredje minut drog nåt djupt rosslande andetag som lät som att det var det sista människan drog, innan den eviga vilan. För att lägga på ytterligare panik i mitt huvud som nu höll på att hoppa av bussen så satt det ett gäng tanter, som inte va från Gbg, å kommenterade allt som hände under resans gång "oj nu går det undan", "å här ligger 'rödsten', inte kungssten utan 'rödsten'" (RÖDA sten! ville jag ställa mig upp å skrika), " blåsutgatan höhö är det för att det blåser här?" osv osv osv.
Häng mig! Har nog aldrig varit så glad som när jag kände regndropparna piska i ansiktet vid Gustav Adolfs torg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar