måndag 7 mars 2011

jobbsök

Behöver ett nytt jobb, igen. Fast först ska jag jobba två veckor i receptionen på flygplatsen. Det ska bli kul men halva lönen (inte riktigt) kommer gå till tågbiljetter dit ut och det är ju lite tråkigt. hm.

Jag börjar i morgon så idag söker jag jobb jobb jobb.
HATAR elektroniska söknadsscheman! Där man 58miljoner gånger måste fylla ut all information som man redan plitat ner på sitt cv bara för att varje specifikt företag vill ha det på sitt specifika sätt i deras specifika system! Förrädiska är dom också! När man tror att man är klar så kan de ibland överraska en med ytterligare frågor som är så omöjliga att besvara att man helst vill avbryta söknaden och strunta i det.

Nu senast:

-Berätta kort vem du är och varför du är den rätta för xxx Hotell.
-Vad är dina talanger?
-Beskriv kort vad du tänker på när du hör orden Energi, Mod och Begeistring. Tänk jobbsammanhang

AV VAD?

Update: "Hva er livskvalitet for deg?" Seriöst?! Skjut mig.

1 kommentar:

  1. haha jag söker samma jobb! googlade och kom till din sida ;)

    SvaraRadera