söndag 9 januari 2011

7 saker

Får jag skriva 7 saker om mig själv också?

1. Ensamma människor är något av det sorgligaste jag vet. När jag hör om folk som har öppet hus utan gäster på sin 50-årsdag eller sitter ensamma med sina katter på julafton (true stories) vill jag gråta eller springa dit och krama dom. Familj & vänner <3

2. Nästan alltid när jag sett en bra film går jag bananas på imdb och läser alla quotes & trivia, researchar skådespelarna etc tills jag sugit in varenda informationsdroppe som går av filmen. Jag går även in på weheartit och letar upp alla fina bilder samt (oftast) byter bakgrundsbild på datorn. Vet inte varför men det blir liksom del av hela filmupplevelsen. Senast: the runaways.

3. När jag får vatten i näsan så får jag alltid flashbacks till när jag var liten. Antingen till askims simhall där jag hoppade från kanten, hämtade solblekta gummiringar på botten och blev kastad högt upp i luften och skrek av skratt, eller somriga dagar vid sisjön/söskär/fiskebäck där jag slog kullebyttor och dök under bryggorna eller satt på en blågrönblommig filt och åt kanelbullar och smörgås med leverpastej och gurka! Jag gillarä med andra ord.

4. Jag hatar att prata i telefon när andra är runt omkring mig. Trots detta har jag jobbat med att prata i telefon i ett kontorslandskap under två års tid.

5. Bland de saker jag är mest rädd för (utöver grodor, spindlar, död mm) ingår även att tappa en baby och krocka med en bil.

6. På senaste har jag drömt jätteofta att jag ätit kött. Tanken i sig botherar mig inte så mycket så jag tycker mest det är konstigt!

7. Ända sedan 4h-lägret jag var på när jag var 12 har jag satt mitt alarm på ojämn tid. Jag fick höra att det betydde otur att ställa den på något jämnt (:00, :05, :10, :15..) I morgon ska jag upp 07:02

1 kommentar:

  1. nummer 7. Det GÅR inte och ställa en jämn tid? det blir ju jättekonstigt då!

    SvaraRadera