måndag 11 oktober 2010

sladdis tankeverkstad

Konstaterar så här på kvällskvisten att det finns tre undantag till "Lära sig av sina misstag" för min del.

1. Jag lär mig ALDRIG att sitta stilla tillräckligt länge för att nagellacket ska torka. Hur svårt kan det vara att vänta tre minuter innan man börjar knappra på tangentbordet/leta efter något i väskan/sätta upp håret/laga mat...

2. Jag glömmer näst intill alltid att lägga matlådan/kesopaketet/frukten i enlittenpåse innan jag lägger ner det i väskan. Vet inte hur många gånger jag fått mat i hela väskan pga detta. Kletade senast in min kalender och Håkan-påse i soja-yoghurt och hittade idag couscous i min träningsväska..

3. Skjuter alltid upp bokningar och avbokningar tills att jag får betala förseningsavgifter eller för höga priser eller biljetterna/platserna är slut. Betalade min 120kr-skuld till Sportlife i torsdags och köpte idag en Oslobiljett som precis stigit i pris.

Hopplöst!


update: på tal om keso, vet ni om det går att frysa keso? I just did.. Uppenbarligen GÅR det, men blir den ätbar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar