måndag 27 september 2010

Röd på insidan

Jag har märkt att jag börjat bli blödig på äldre dar. Det krävs inte mer än en publik som skriker eller ett dåligt amerikanskt jävla inredningsprogram för att trigga en numera. Häromdagen var det extra sant, kände mig lite smått sentimental och började lägga in låtar som alltid påminner mig om gamla kärlekar och fina ögonblick i en playlist (så går det när man börjar kl 15 och har oceaner av tid att spendera på meningslösheter).
Sen växte den betydligt för att nu innefatta allt ifrån ligga-på-golvet-med-ont-i-magen-fan-jag-har-förlorat-mitt-livs-kärlek- till fan-jag-kan-inte-fånga-henne- till jag-älskar-mina-underbara-vänner- (that would be you) och jag-älskar-livet-och-kärleken-hur-jävla-komplicerat-det-än-är-låtar, låtar som påminner om familjen (både min biologiska och denna bästaste adoptivfamilj), låtar som bara allmänt påminner om sommar och klubbar och nätter när man kommer hem kl 7 och stinker öl och cigarretter efter att ha spenderat natten med er och andra fantastiska vänner och människor.
Ja, shit ni ser ju. Blöd, jens, blöd.
Kärlek på er iallafall.

7 kommentarer:

  1. och nästan-kärlekar/i-ett-annat-liv

    SvaraRadera
  2. Åh vilket underbart fint inlägg. Är jag blödig om jag fick tårar i ögonen? Det skulle kunna vara en fin mix an inlägget o tori amos som skriker i mina öron i hopp om o komma undan borrande.

    Livet e allt bra fint ändå.
    Kärlek, tillbaka o till er andra!

    SvaraRadera
  3. Det kallas pms, jens :) Säger ju att du är hälften kvinna!

    Nä, skämt åsido, det här var fint! Du går bra som sentimental och jag har också blödiga spotifylistor.

    SvaraRadera
  4. <3 <3 <3

    å-å-å-åh du har med family tree = gråtfestival

    (såååå rätt med pms pehå, det är det du känner jens... kvinnor lever ett förjävligt liv med känslor o skit, bra att man kan ta piller så man blir som en maskin (älskar emilies uttalande i lördags - word))

    SvaraRadera
  5. Var hittar man de pillerna? Ge mig nu!
    Ja jag måste ha varit kvinna i ett jävligt tidigt tidigare liv. Eller bara inte så stort fan av könsroller? Hybris i högform

    SvaraRadera
  6. Jävligt nyss tidigare liv kanske? Eeeh svenska

    SvaraRadera