måndag 26 juli 2010

realtidsmisär

Ett stort skämt har åsidosatt mig. Det har blivit stopp i avfallskvarnshelvettet. Gah. Ville först inte ringa papi på semestern för att inte förstöra semesterhumöret men när jag satte på diskmaskinen och vattnennivån i diskhon började höjas med misstänkt varmt vatten fick jag trots allt ge mig hän åt ett alldeles för långt samtal till tyskland. Några lätt irriterande instruktioner senare är jag nu klar med hur det hela ska lösas.

Problemet,
sånt här: som fastnar i ett litet rör och framkallar sånt här:


ej bra.

Mina instruktioner:
Skruva först loss vid 1. och var beredd på att vatten kommer att rinna ut, glasslåda placerad vid X kan vara ett lämpligt redskap för att fånga upp vattnet. Vattenskada helst inte köket! Skruva sedan loss vid 2. och dra ut den skabbiga skiten som förmodligen sitter där. Skruva sedan ihop allt igen och försök få det att se ut som innan. Provkör.


Happy times!! Måste bara sitta hemma i

minuter nu och vänta på diskmaskinen så att inte diskhon svämmar över. Ösa lite vatten mellan hoerna under tiden om det verkar spåra ur med vattennivån. meningsfulltliv.com

wish me luck med allt detta!

/sportfar

1 kommentar: