torsdag 27 maj 2010

All mat som blir uppäten är bra mat.

Sitter här med min hobby-hälso&kost-vetare Pehå och diskuterar dagens insikt som landade som en fågelbajs på asfalt i min hjärna - mitt bmi vilket skriker undervikt. Okej, alla vet att jag alltid vara smal för ni har känt mig sen tusen år tillbaka och blablabla jag orkar inte tjata och ja fan ja är NÖJD över att jag är blessed med att vara smal. Och nej vi vill inte påverka till bajsidealen i dagens samhälle men just nu ska jag fan vända mitt liv... Vet inte riktigt hur det ska gå till, behöver väl seriöst pro-läkar/dietist-hjälp men det känns overkill så nu ska jag gå upp minst (skallen minst) 3 kg så jag måste äta mer och träna mer.
Träna mer enligt mig för då blir jag hungrig och ni kan räkna ut matematiken själv.
Äta mer logiskt skallen av allt. 1+1=2. Googlade allt (från början icke lätt att hitta för alla bara tipsar om hur man ska gå ner i vikt = ännu ett tecken på att samhället är skruvat åt alla håll) och hittade väl typ några bra tips som att "planering är många ggr nyckeln till framgång - aldrig hoppa över måltider och äta frukost/lunch/middag + 2-3 mellanmål per dag"Are they fucking kiddin me? Om jag ska hinna det känns det som man måste äta hela dagen. Menmen försöka kan man ju alltid. Gillar även min nya slogan för lifvet:
All mat som blir uppäten är bra mat!

Gödh fan gödh. Låt oss se hur det här går, låt oss hålla alla familjens tummar och låt det gå bättre än en vit månad i cashens tecken. Vet inte varför jag skriver det här på bloggen/internet överhufvudtaget, känns ganska privat & dumt egentligen, men jag orkar inte riktigt hålla käft för det är jag dålig på. Over & Out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar