fredag 12 februari 2010

Att känna sig skabbig

Innan denna mysiga fredagkväll var jag och tränade. Skulle på BodyJam, men det blev tydligen inställt på grund av sjukdom, så jag skulle bege mig in i gymmet istället. Där var det spinning-cykel, springband och såndär annan konstig apparat där man går/springer och rör på armarna som gällde. Eftersom jag är så himla vältränad...not, så blev jag svettig och kände mig allmänt äcklig. Fast jag tror faktiskt att alla som tränar blir svettiga och äckliga. Jag tog dock priset nu. Och när jag går där mellan en apparat och en annan, kommer de snygga killgänget upp och ska använda mina gamla apparater. Av någon anledning börjar en prata med mig och frågar lite om de olika apparaterna innan de snabbt går vidare. För det första: varför fråga mig? Ser jag ut som en person som hänger på gymmet mycket? För det andra: Jag har aldrig kännt mig skabbigare i hela mitt liv. DÅ om någon gång vill man känna sig fräsch och trevlig. Istället står jag där med svetten rinnande i pannan, ett svullet rött ansikte och ont i benen. Menmen, så kan det gå...
En liten story jag ville dela med mig av sådär vid 20 över 8.
KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar