onsdag 13 januari 2010

What goes around..

Jag borde sluta skriva rubrikerna på engelska! Vad går runt kommer tillbaka runt!

ANYWAYS

Karma, Familjen, karma! Onda ting som jag tror på till 110%
Igår när jag var i full färd med att göra mig i ordning inför jobbet så tog jag på mig min systers ljusrosa kängor på fötterna. Detta helt utan att fråga om lov. *dun dun dun*

Innan jag ens kommit fram till jobbet infann sig en obehaglig känsla på hälarna. Det visade si
g att tunna strumpbyxor i kombination med knappt använda ½ storlek för stora kängor inte var det bästa. Skavsår skavsår skavsår.

Efter 9 timmar på jobbet väntade en stapplande och smärtfylld promenad hem ifrån Nya Varvet.
Väl hemma tänker jag vara smart och knyter upp skorna (med meterlånga snören) utanför för att snabbt och smidigt kunna ställa undan skorna innan syster får rabiat-ryck.

Hmm...

Skosnörena fastnar i ytterdörren och jag faller raklång ner på stengolvet i hallen. Smidigt som aldrig förr. Lyckas i alla fall gömma skorna utan att syster märker något.
Men priset? Två öppna sår på hälarna och inte ens UGG-stövlarna är nu bekväma att ha på sig!

Karma karma karma
/Sladdis PS Jag spenderade 3 timmar i stan (8:00-11:00) idag och brände typ 1000 spänn. Jag fick massa nya grejer men glömde dock hälften av det viktigaste (ryggsäck, checkar, myggnät) Hopplöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar