söndag 27 december 2009

P's 2009

Januari
Januari var snöslaskigt. Vi försökte oss på ett par drink& sällskapsspels-kvällar men kom nog fram till att det inte riktigt var vår grej. En sista häzt fäzt gick av stapeln som allt för noga dokumenterades med den sjätte (?) sonen. Plockmat & tårta, räjv i källaren & singstar!

FebruariVi tog farväl av ett par familjemedlemmar som skulle ut i vida världen på äventyr. Var på invigningsfesten för Club Berzelii hos Pål och Peter. Klubben höll inte så länge men det var trevligt så länge det varade och dom hade underbara fönster! Vi gick också på långa vinterpromenader vid Röda Sten och peppade inför kommande resor.

Mars
Jag jobbade skallen av allt in i det sista och sen var det dags även för mig och Olle att packa ryggsäckarna och dra. Vi skickade iväg Jöran till NY och oss själva till Nya Zealand och Australien. Två hektiska veckor på NZ med världens bästa Kiwibuss och miljontals aktiviteter och sen vidare till Aussie där vi mötte upp med DEF och turistade, surfade och festade!

April
Hela april spenderades i Aussie. Mycket paradis, champinjon-pasta och party. Lite regn, idiottyskar och äckliga hostel. Fallskärm, motorcyklar, Whit Sundays, Fraser, pannkakskalas, IKEA, dyka, rafting... Vi hann med en hel del! (Vill tillbaka vill tillbaka vill tillbaka.)

Maj Jag och Olle åkte tillbaka till Sydney och spenderade vår sista utekväll på Side Bar. 3:e maj var vi hemma i Sverige och verkligheten igen. Olle bjöd på 20-års middag och innan vi ens hann blinka kom världens bästa Marie på besök och vi hade en grymt rolig helg med henne i Gbg! Hon blev familjen adoptivson och stal körv!

Juni Sommaren närmade sig sakta och ganska osäkert Vi firade midsommar hos Jöran med Familjen och en delicious middag. Brudarna skötte grillen och vi både sjöng snapsvisor och små grodorna-räjvade. Vi bakade 60 kanelbullar till Frittan fyllde 20 och hade BBQ-party. Jag hann med 1½ dag på el båto med min familj.

JuliJag gick in i mitt jobbkoma och jobbade mest hela juli. Pengarna rullade in men sociallivet var knappt där. En liten NitroDive-fest på Oceanen med allt för billig cider och typ 2 soliga dagar i Saltis blev det i alla fall och det ska man ju vara glad över!

Augusti
Augusti är min bästa månad! Jag och Jullbullz hade läget under kontroll och ställde till med 20-årskalas! Finmiddag i eftermiddagssolen och fest skallen av allt. I slutet av månaden fick jag äntligen lite ledig och vi drog upp till Popaganda i Stockholm! 4 sjukt bra dagar med musik, smultronvin, shopping, takterass, mat och sked i Julles lägenhet.

September September flög förbi i typ samma takt som resten av året. Min faster bjöd mig till London(!!) och vi schtekte runt med shopping och mat. Helgen spenderade jag med världens bästa Janos! Jag såg inte skymten av Big Ben men vi drack kaffe i parker bland höstlöv och snygga människor, festade och gick på marknader! Sommaren slutade som alltid med Håkan på Liseberg och jag å Jöran förpeppade med picnic vid Kanaltorget.

Oktober
Emma hade äntligen sin prickiga inflyttningsfest i snygg-lägenheten med GT i bucket och roliga människor! Vi förfestade med Hej Kneckt mest hela tiden, bl.a. hos Lizette när hon också bestämde sig för att fylla år. På Halloween drog vi på katastroffest hos Gustav. Pebbles & Wilma Flintstone, spindel & spindelnät... jag gillare!

NovemberNovember blev nog mest ett fotolöst regndepp med ett fåtal undantag. Det bästa var när vi åkte upp och hälsade på Julle i Stockholm igen! Jag klippte lugg (!), vi turistade i Gamla stan, tog ett glas, shoppade, festade, skedade och gosade. Bättre helg får man leta efter.

December
Årets sista månad kom som en överraskning och slog oss i bakhuvudet. 2009 är snart over and out -crazy. Peter flyttade i alla fall in på 3:e lång och firade detta med cocktail party! Vi bytte julklappskalendrar och hade pepparkakshus-battle där tjejerna tog hem segern. Jag och Arvid bjöd in till julfest med hemlagad glögg och julpyssel. Julen var gosig och spenderades med släkt och familj och snö. Nyårsplanerna var i full gång!

2010
Snart firar vi in ett nytt decenium med bulller och bång och storfest. Låt oss hoppas på ett år med massvis med nya äventyr och party&gos i det bästa av sällskap.

/Lille P

3 kommentarer:

  1. jag likear SÖNDER :) feint som snus!
    om jag orkar gör jag en egen version. <3

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅH! Det känns typ som världens bästa år! Och jag vill åka till aussi igen, JÄTTEMYCKET!

    SvaraRadera
  3. nånånånååå! Underbart gjort p! å jag gillar 2009 stört mkt!

    SvaraRadera