tisdag 15 december 2009

flygande ägg

En liten lägesrapport: Sitter söndersvettig och minst lika trött efter att jag fick hybris och trodde att jag kunde gå på på intensivpass på friskis och har just blingat min i-pod! Smakfullt.


*lägger upp några smickrande bilder på mig själv*
Jag fick en skiva idag i julkalendern, GÖÖÖDH!
För ÖVRIGT!!!!! En galen gubbe kastade ett kokt ägg på mig imorse! Va ute med Tilda i godan ro och skulle just gå förbi en knäpp gubbe som står och matar duvor på ett berg i ruddalen. Eftersom jag vet att Tilda är mer rädd för duvorna än tvärt om så går jag ganska nära dom men absolut inte in bland dom (där har det nämligen bildats en sunklunktande deg typ av alla gamla ruttna frön konstige gubben matar fåglarna med). Nååväl gubben får damp och skriker: "Du behöver vääl för fan inte gå just här med hunden, jag håller ju på och MATAR!" Jag kände inte riktigt motivationen att svara och vandrar vidaren runt duvgänget som förövrigt inte bryr sig om tilda för fem öre. Då cpar han loss ännu mer: "MEN VAFAN DU KAN VÄL GÅ RUNT SOM ALLA ANDRA??" Jag: "Jo men jag bor ju på andra sidan här och vill gärna komma hem" (underförstått utan att gå fem mils jävla omväg på grund av ett efterbliv) såå går jag iaf ner för berget och när jag kommit en bit märker jag att något kommer flygande/landar i ett träd bredvid mig. Kollar ner på marken där crappet har hamnat. Äggskal. Whatteefääk lägger duvorna ägg i farten?! Kollar närmare, kokt vanligt hönsägg. Woops antar att det va gubben som blev lite puppsura och kastade sin frukost efter mig.
En sak till, vi kör ju lite confessions här ibland och jag kan ha råkat gå över budgeten lite på sista grejen i pehås julkalender. Amen.
/Jöran




1 kommentar:

  1. Räkna till Tio, provocera inte de som är på samhällets botten,gå i en omväg,runda dom som jag, kallar dom för hårda slalompinnar.. du själv kan bli:Sjuk,knäpp,depp..så nåd att du finns ,nåd tacksam att du bor på gräddhyllan... ord som :knäpp.gubbe, Knäppskalle,störig,slut,sjuk,galen,farlig... inse att vår värld,vår jord befolkas av 6.000.000.000. som kan bli KNÄPP!!!!

    SvaraRadera