torsdag 26 november 2009

After Work i äkta firmafestanda

Jag var på After Work i 11 timmar igår. 17:30-04:30

Det bjöds på allt för mycket gratis-dricka och mitt huvud skriker ifrån idag.
Kvällen började i alla fall med en utsökt 5-rättersmiddag på Fiskekrogen.

Lax-appertiff
Potatis&Svamp-soppa
Skaldjursbuffé (räkor, kräftor, musslor med tillbehör)
Grillad hälleflundra med potatispuré och tryffelsås
Chokladmousse med cocosglass och exotisk fruktsallad.

Sen gick det utför. Kvällen slutade med att jag å Alex tar en Jägermeister-shot runt 3 (sjukt omotiverat!!) på Diamond Dogs, blir portade från Seven11 på Avenyn (han snodde halva chokladsortimentet, spåååårat), tar en överpris-taxi till Frölunda Torg (mittemellan oss men ändå jävligt långt bort) och sedan kommer på att vi inte vill betala eftersom vi inte kom hem. Bråkar med taxichauffören i en halvtimma, anklagade honom för att vara svarttaxi och ha photoshopat sitt tillstånd (eheh)

Efter att jag tagit mitt förnuft till fånga och betalat så försökte jag övertala två väktare att köra mig hem (mutade med choklad och puppy eyes). Jag sprang nästan hela vägen hem på spårvagnsspåren.

Toktorsdag. Peppar för imorgon! Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar