torsdag 17 september 2009

En kväll med Tobbe Trollkarl

Utgång igår, Baba Sonic på Helens krog/bakficka.
Med Sticky-torsdagar-köttmarknads-vibbar gick vi ändå dit för dom skulle spela bra musik & vafan, ett räjv är ett räjv, aight? Sthlmssönernas historier kan nog skilja sig en aningens åt pga olika omständigheter, men här får ni Slappis sammanfattning:
  • Musiken var bra; allsångs-håkan, sooo-last-years kids & lite wanna-electro.
  • Människorna var desperata. Men dom inledde dock alla med ett hej i alla fall. Alltså inte bara rätt på, utan man såg faktiskt hur personen såg ut (!)
  • Alkoholen var dyr (eller typ normal, men de va ju inte happy hour)

Lite story ska ni väl ändå ha med?:

Vi förfestade hemma med spotify & CSI på samtidigt. Sen vinglade vi ner till Söder där kvällen inleddes med att vi snackade svensk, fransk & spansk hiphop med nån snubbe som bara ville berätta roliga historier (har faktiskt en rätt kul "raggningsreplik" här ifrån som jag tänkte lära familjen när vi kommer hem), sen dansdansdans, sen tjitttjatt med en som "tappat bort sina kompisar". Sen träffade vi 3 andra vänner; en okänd, en packad & en som pratade som Tobbe Trollkarl. Den senare var uppskattad av en viss bror. Dom försvann, jag räjvade själv & smsade. I min ensamhet så vet jag inte hur många som kom fram & snakkade dansk med mig. Packade vännen kom en miljon gånger, en annan sthlmare var trevlig på riktigt & en australienare som blev lite putt för att jag inte visste vart han var ifrån & sa att vi svenskar använder våra mobiler för mkt. Jag kunde inte annat än att hålla med, men fortsatte att smsa. Sen satt jag i en halvtimme och väntade på Biffen för hon hade nyckeln hem, så, jag gick ut tjackade en vurre & en brownie, sen kom hon ett nummer rikare och vi gick hem & drack vatten.

På vägen hem svammlade Dottersonen konstant om vem Tobbe Trollkarl egentligen varit och vad dom sagt och blabla. Sen anklagade hon sig för att vara en dålig vän. Jag sa det gör inget, du är förlåten/du behöver inte be om förlåtelse. Köttmarknad är köttmarknad. Detta har hänt förut, kommer hända igen. Det är jobbigt att vara 2 bröder på marknad när man är på totalt olika plan. Är det inte så så säg? Men vad ska man göra? I natt önskade jag att jag kunde skjuta ut min hjärna till månen, men idag är jag glad att den sitter kvar. Pce out, nu ska jag cykla och lämna tillbaka Kenny Starfighter / Slappis

1 kommentar:

  1. Jag var en dålig vän, men är inte det på riktigt! Vi hade roligt ett tag och jag hade det länge! Känner mig extremt dålig när jag läser det här inlägget och det var inte min mening, men är man full/ensam(typ) och lite konstig så blir det lätt så ibland!

    SvaraRadera