fredag 13 mars 2009

Iiih!

Na vet ni vad! Nu far ni ta och skarpa er och uppdatera lite hurtigare!!

AAAAH! Extasen ar har ganger hundra miljoner!!! Fortfarande aningens chockad ar jag nu tillbaka pa hostellet efter en sjusardeles (?) hopp. Nevis, Bungy Jump ifran 134 meter! Det ar det basta, underbaraste och laskigaste jag gjort nan gang! Nar det var nagra timmar kvar innan hoppet var jag redan valdigt valdigt nervos och nar vi stod ikladda selarna pa vag ut mot plattformen trodde jag att jag skulle do! Jag vagrade att titta ner och skakade i hela kroppen (delvis av kyla, delvis av radsla). Jag blir fastsatt i ytterligare nagra snoren och liknande och ar nu pa gransen till tarar. Ytterst tveksam och skakig tar jag nagra ministeg ut pa plattformen. Jag ville inget annat an att backa tillbaka igen. Men sa sa instruktoren till mig att titta framat och sa borjade han rakna ner fran tre. Pa ett slangde jag mig ut i luften och skrek som bara den! Sa javla javla underbart och helt sjukt! You gotta try it!!! Nar jag tillslut blev upphissad igen var jag overlycklig.
Jag kanner att extasen kanske var lite val pataglig och overdrivet en lang beskrivning nu, men vad ska man gora?!
Efter hoppet fortsatte jag att hoppa runt och dansa som en galning, a dar emellan nan gang lyckades jag overtala malin att gora Nevis Arc med mig! En gunga over en canyon (ravin?) med 80 meters fritt fall! Det var valdigt roligt det ocksa! Videos kommer inom en snar framtid! Kanse tillochmed nu om vi orkar!
Just det, vi har klattrat i glaciarer en hel dag ocksa. Hoppas Sportfar ar stolt! I 8 timmar klattrade vi runt ikladda stora kangor med isdubbar, hurtiga som ALDRiG forr! Fantastiskt fint var det iallafall!

I forrgar var det partyparty har i Queenstown och vi festade skallen av oss med hela Kiwi-ganget! Vi kladde upp oss till tanderna (jag fick tag pa en plattang, yay!) och gick forst ner till baren brevid hostellet och sen World Bar en bit bort. Det var valdigt manga 2 for 1 drinkar, tea pots mm och vi dansade bort hela natten och avslutade den med pommes frites eller hamburgare fran Fergburgers.

Efter ett fatals timmars somn akte vi ivag pa en heldagstur till Milford Sounds. En alldeles for lang busstur med en galen busschaffor som gjorde det omojligt att somna, en battur med massa buffemat (det galler att spara pengar genom att plocka med sig chilisas och smor i handvaskan) och underbaraste naturen nagonsin! Helt sjukt fint!
Sista natten i Queenstown, sen Christchurch, och sen bar det av till Sydney!


Pavag till Milford Sounds

Puzzling World
Nevis Arc
Saknar och alskar er alla!
Pussar fran Sladdis
Snillet halsar LAEP!

2 kommentarer:

  1. åååhhhh! söndercoola ni är som typ vågar er på vad fan som helst! avis*5oooo! take care

    SvaraRadera
  2. det här med bungy jump är fortfarande så jävla obegripligt för mej! OLLE???! haha som len sa "okej att pehå kan få ett cpryck, men malin??" haha fuckin proud är jag!

    SvaraRadera